Celem projektu D-CREDO (Digital Health Technologies-augmented Clinical Reasoning Education) jest stworzenie serii modułów edukacyjnych demonstrujących wykorzystanie nowych technologii medycyny cyfrowej w rozumowaniu klinicznym, takich jak sztuczna inteligencja w analizie obrazów medycznych, duże modele językowe, elektroniczne rekordy pacjenta, aplikacje mobilne, urządzenia ubieralne i narzędzia telemedyczne. Moduły będą wykorzystywać nauczanie oparte na przypadkach. Konsorcjum, w którego skład wchodzą partnerzy z Austrii, Niemiec, Holandii, Polski i Ukrainy, rozbuduje istniejący program nauczania rozumowania klinicznego opracowany w ramach projektu DID-ACT.
Ważnym elementem nowych modułów będą wirtualni pacjenci, którzy umożliwią studentom ćwiczenie umiejętności rozumowania klinicznego przy użyciu narzędzi medycyny cyfrowej w realistycznych scenariuszach klinicznych. Moduły dokształcające dla nauczycieli zostaną zaprojektowane w taki sposób, aby pomóc im w zdobyciu umiejętności korzystania z nowych narzędzi cyfrowych, niezbędnych do nauczania z wykorzystaniem modułów D-CREDO.
Pilotażowa ewaluacja nowych modułów edukacyjnych zostanie przeprowadzona w instytucjach partnerskich. Ponadto, D-CREDO ma na celu promowanie badań naukowych weryfikujących skuteczność strategii integracji technologii z edukacją w zakresie rozumowania klinicznego. W ramach projektu powstanie biała księga dotycząca cyfrowych metod nauki rozumowania klinicznego oraz wytyczne dotyczące najlepszych praktyk, opisujące zalecane wykorzystanie modułów D-CREDO w programach nauczania na kierunkach medycznych.
Wrzesień 2024 – Sierpień 2027
Projekt D-CREDO jest współfinansowany przez Unię Europejską, numer umowy 2024-1-PL01-KA220-HED-000247790, w ramach działań Partnerstwa Współpracy w Zakresie Szkolnictwa Wyższego KA2.
Dofinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają˛ poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Unia Europejska ani Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
dr hab. Andrzej A. Kononowicz, prof. UJ
dr hab. Andrzej A. Kononowicz, prof. UJ
lek. Ada Frankowska
mgr inż. Wojciech Lasoń
dr Renata Szydlak
Ewa Radulescu
Uczestnicy projektu reprezentujący Zakład Dydaktyki Medycznej, CIEM:
mgr Joanna Fąferek
dr n. med. Stanisław Górski
lek. Małgorzata Sudacka
dr hab. Magdalena Szopa, prof. UJ